The effect of social media on the Kuwaiti SMEs 2017 / El impacto de las redes sociales en las pymes kuwaitíes en 2017

Autores/as

  • Abdulmuhsen Saleh AlAjeel Malaga University

DOI:

https://doi.org/10.5783/revrrpp.v8i16.569

Palabras clave:

Public Relations, Social Media, Online users, Businesses, entrepreneurs, Small and Medium Enterprises and State of Kuwait

Resumen

Abstract

In Kuwait, there has been a drastic increase in the uses of social media platforms through online communication of products, brands and services. Many Kuwaiti entrepreneurs depend on these creative social media channels to reach their goals and shorten their path to success. Famous social media celebrities are used to endorse and promote brands on different social media platforms. Several successful online public relation projects in Kuwait proved that the use of social media is very beneficial and can lead to success and in a quicker period of time. Online PR through social media has a great effect on the decision making process of buyers and on the attitudes of the online users towards the targeted brand, company or cause. Nowadays online PR through Social Network Sites (SNSs) is overwhelmingly drawing the attention of a large number of entrepreneurs who do business communicating their products and services online. This scientific article will try to clarify the affect of online communication through different digital platforms in the state of Kuwait and their impact on people and their lives, in terms of achieving more success in their small and medium businesses. For this purpose, a large wide of investigation techniques using different kinds of methods for collecting data is used.

Keywords: Social Media, Public Relations, communication, entrepreneurs, Small and Medium Enterprises and State of Kuwait.

Resumen

En Kuwait, se ha producido un aumento drástico en los usos de las redes sociales en la comunicación de productos, marcas y servicios. Muchos empresarios kuwaitíes dependen de estas redes sociales para alcanzar sus objetivos y acortar su camino hacia el éxito. Se utilizan diversas celebridades con alta resonancia en las redes sociales para respaldar y promover marcas en diferentes plataformas de redes sociales. Varios proyectos exitosos de relaciones públicas online en Kuwait evidenciaron que el uso de las redes sociales es muy beneficioso, y puede llevar al éxito en un período de tiempo más corto. Las relaciones públicas online a través de las redes sociales tienen un gran efecto en el proceso de toma de decisiones de los compradores y en las actitudes de los usuarios online hacia la marca o la empresa.  Hoy en día, las relaciones públicas online a través de las redes sociales (SNS) está atrayendo abrumadoramente la atención de un gran número de empresarios, que hacen negocios comunicando sus productos y servicios en línea. Este artículo intenta aclarar el efecto de la comunicación en línea a través de diferentes plataformas digitales en el Estado de Kuwait y su impacto en las personas en su cotidianidad, en términos de lograr más éxito en sus pequeñas y medianas empresas, entre las que se encuentran empresas vinculadas al turismo. Con este propósito, se utilizan varias  técnicas de investigación que han permitido la recopilar datos.

Palabras clave: Redes sociales, Relaciones públicas, comunicación, empresarios, pequeñas y medianas empresas, Estado de Kuwait.

 

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Biografía del autor/a

Abdulmuhsen Saleh AlAjeel, Malaga University

Editor of University page at Al-Seyassah newspaper, (2001-2002)

2005-2006, Corporate relationship & Communication at Mobile Telecommunicatins Co. (MTC Group)

2007 to present, Media Specialist, Amiri Diwan Affairs Department , Amiri Diwan of Kuwait.

Master Degree in Media Practice and Culture research, United Kingdom

PhD student program in University of Malaga .

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Publicado

2018-12-15

Cómo citar

AlAjeel, A. S. (2018). The effect of social media on the Kuwaiti SMEs 2017 / El impacto de las redes sociales en las pymes kuwaitíes en 2017. Revista Internacional De Relaciones Públicas, 8(16), 67–84. https://doi.org/10.5783/revrrpp.v8i16.569

Número

Sección

MONOGRÁFICO: RELACIONES PÚBLICAS TURÍSTICAS