El uso de las herramientas digitales por parte de los bancos. El caso de la imagen en Internet de Banco Santander y BBVA en época de crisis/ The Use of Digital Tools by Banks. The Case of Banco Santander and BBVA’s Image on Internet in Times of Crisis
DOI:
https://doi.org/10.5783/revrrpp.v2i4(jul-dic).118Keywords:
comunicación online, entidades financieras, herramientas digitalesAbstract
Resumen
Este estudio trata de analizar cómo comunican las principales entidades bancarias españolas a sus públicos externos a través de internet con el objetivo de establecer una relación más cercana y directa con ellos para cambiar la mala imagen que tienen de ellas el público en general y más en el contexto de crisis económica en el que se encuentra España hoy en día.
El hecho de poder crear una comunidad y establecer diálogos más personales con el público en general a través de internet supone una oportunidad para las entidades financieras de acercarse a su público e intentar transmitir una imagen más positiva tanto a sus clientes como a la sociedad española en general.
Palabras clave: comunicación online, entidades financieras, herramientas digitales
Abstract
This research analyzes how the main spanish financial institutions communicate with their publics online in order to establish a closer an direct relationship with them with de aim of changing the bad image that the general public has of them, especially in the socioeconomic context in wich Spain is today.
Being able to create a community and establish personal dialogues with the public online provides an opportunity for financial institutions to be closer to their audience and try to send a more positive image for both: their customers and spanish society in general.
Keywords: online communication, financial institutions, digital tools
Este estudio trata de analizar cómo comunican las principales entidades bancarias españolas a sus públicos externos a través de internet con el objetivo de establecer una relación más cercana y directa con ellos a pesar de la mala imagen que tienen de ellas el público en general y más en el contexto de crisis económica en el que se encuentra España hoy en día.
El hecho de poder crear una comunidad y establecer diálogos más personales con el público en general a través de internet supone una oportunidad para las entidades financieras de acercarse a su público e intentar transmitir una imagen más positiva tanto a sus clientes como a la sociedad española en general.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors publishing in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain copyright and grant the journal the right to be the first publication of the work as licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of authorship of the work and initial publication in this journal.
b. Authors may separately enter into additional arrangements for non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal (e.g., placing it in an institutional repository or publishing it in a book), with an acknowledgement of initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to disseminate their work electronically (e.g. in institutional repositories or on their own website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and higher citation of published work (see The Effect of Open Access).