Docentes en la profesión de Relaciones Públicas: del agente de prensa al gestor de comunicación en redes.- Public Relations teachers: from media agents to network communication managers
DOI:
https://doi.org/10.5783/revrrpp.v1i1(Ene-Jun).5Keywords:
Educación - Relaciones Públicas - Tecnología – Redes socialesAbstract
La profesión de Relaciones Publicas ha tenido un giro, una evolución, un cambio positivo, ya no solamente se trata de estar proclive a enfrentar alguna situación especial, emergencias medioambientales, civiles o culturales, reestructuraciones, fusiones, entre otros, sino que el gran hito de las labores corporativas cambió de lo que fue el agente de prensa, hoy se inventa el gestor de la comunicación en redes. Desde la docencia vemos como los futuros profesionales están desarrollando nuevas competencias que deben ser parte de su curriculum sencillamente porque hablamos de la formación de un comunicador integral. Acá esta el desafío para quienes día a día formamos a estudiantes que están en busca del éxito empresarial en la gestión de la comunicación.Downloads
References
CUTLIP, CENTER & BROOM (2001). Relaciones Públicas Eficaces, Ediciones Gestión 2000. Barcelona.
GRUNIG, J. (1994). Managing Public Relations, ED. Holt, Rinehart and Winston, INC, United States
SEITEL, F. (2004). The Practice Of Public Relations, Editorial Prentice Hall. EE.UU (Novena edición)
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors publishing in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain copyright and grant the journal the right to be the first publication of the work as licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of authorship of the work and initial publication in this journal.
b. Authors may separately enter into additional arrangements for non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal (e.g., placing it in an institutional repository or publishing it in a book), with an acknowledgement of initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to disseminate their work electronically (e.g. in institutional repositories or on their own website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and higher citation of published work (see The Effect of Open Access).