La perspectiva de género en las Relaciones Públicas empresariales: estudio comparativo de la presencia de mujeres empresarias en prensa.- Gender perspective on corporate Public Relations: a comparative study of the presence of women entrepreneurs in press
DOI:
https://doi.org/10.5783/revrrpp.v1i2(jul-dic).35Keywords:
Relaciones Públicas, Comunicación organizacional, Perspectiva de género, Comunicación, Ciencias SocialesAbstract
Muchas investigaciones corroboran la diferencia entre la presencia de los hombres y mujeres en los medios de comunicación. Este estudio comparativo quiere reflejar la diferencia cuantitativa y cualitativa de las menciones en los medios de comunicación de los hombres y mujeres del ámbito de la empresa y el sector privado. El aumento de la presencia de mujeres en el ámbito empresarial no se refleja en los medios de comunicación. Intentar estudiar las razones y diferencias entre las estrategias empresariales de relaciones públicas, es una de las claves para aprovechar las circunstancias y trabajar mejor en la inclusión de la perspectiva de género en el ámbito desde donde se reparte gran parte de la riqueza a través de la sociedad.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors publishing in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain copyright and grant the journal the right to be the first publication of the work as licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of authorship of the work and initial publication in this journal.
b. Authors may separately enter into additional arrangements for non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal (e.g., placing it in an institutional repository or publishing it in a book), with an acknowledgement of initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to disseminate their work electronically (e.g. in institutional repositories or on their own website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and higher citation of published work (see The Effect of Open Access).